- Imprimir |
Com puc saber si tinc una fuita d'aigua?
- Identifica la posició del teu comptador en la bateria (si s'escau).
- Verifica que, amb una aixeta oberta a l'habitatge, el comptador funciona.
- Verifica que, amb una aixeta oberta a l'habitatge i la clau de pas del comptador tancada, el comptador no funciona.
- Mantenint la clau de pas del comptador oberta i totes les aixetes de l'habitatge tancades durant aproximadament una hora, comprovar que en aquest temps no s'ha registrat cap consum. Revisa que no existeixen pèrdues d'aigua en cisternes i aixetes. Si s'ha registrat consum, pot existir una fuita en la teva instal·lació.
Et recordem que les reparacions de la instal·lació interior a partir del comptador, no les realitza l'empresa subministradora sinó que corresponen al titular i que els consums registrats, encara que siguin deguts a una fuita, seran facturats.
Puc tenir algun descompte en el rebut de l'aigua per la fuita?
- Si la fuita s'ha produït afectarà la facturació, però és possible tenir una bonificació si es compleixen el següents requisits:
- Que la fuita s'hagi produït per un fet fortuït no atribuïble a una negligència (fuita visible i no reparada en curt temps, fuita informada i no reparada, ...)
- Que aporti la documentació justificativa de la reparació de la fuita: factura de reparació per part d’un lampista, parte reparació companyia asseguradora o, en cas de reparació per mitjans propis: fotografies, tickets de compra de materials, ...
- Que en el mateix subministrament no s'hagi produït una rectificació de factura per fuita en els darrers dos anys.
- El nombre màxim de factures a modificar per pòlissa i per una mateixa fuita és de 2 rebuts.
- El personal tècnic del Servei d'Aigües, es reserva el dret de comprovar in-situ la reparació efectuada.
Com es tramita la bonificació?
- A l'oficina del servei d'aigua o bé a través de la pàgina web del servei adjuntant la documentació acreditativa de la fuita i de la reparació.