Fuites d'aigua

Com puc saber si tinc una fuita d'aigua?

  • Identifica la posició del teu comptador en la bateria (si s'escau).
  • Verifica que, amb una aixeta oberta a l'habitatge, el comptador funciona.
  • Verifica que, amb una aixeta oberta a l'habitatge i la clau de pas del comptador tancada, el comptador no funciona.
  • Mantenint la clau de pas del comptador oberta i totes les aixetes de l'habitatge tancades durant aproximadament una hora, comprovar que en aquest temps no s'ha registrat cap consum. Revisa que no existeixen pèrdues d'aigua en cisternes i aixetes. Si s'ha registrat consum, pot existir una fuita en la teva instal·lació.

Et recordem que les reparacions de la instal·lació interior a partir del comptador, no les realitza l'empresa subministradora sinó que corresponen al titular i que els consums registrats, encara que siguin deguts a una fuita, seran facturats. 

Puc tenir algun descompte en el rebut de l'aigua per la fuita?

  • Si la fuita s'ha produït afectarà la facturació, però és possible tenir una bonificació si es compleixen el següents requisits:
  1. Que la fuita s'hagi produït per un fet fortuït no atribuïble a una negligència (fuita visible i no reparada en curt temps, fuita informada i no reparada, ...)
  2. Que aporti la documentació justificativa de la reparació de la fuita: factura de reparació per part d’un lampista, parte reparació companyia asseguradora o, en cas de reparació per mitjans propis: fotografies, tickets de compra de materials, ...
  3. Que en el mateix subministrament no s'hagi produït una rectificació de factura per fuita en els darrers dos anys.
  4. El nombre màxim de factures a modificar per pòlissa i per una mateixa fuita és de 2 rebuts.
  5. El personal tècnic del Servei d'Aigües, es reserva el dret de comprovar in-situ la reparació efectuada.

Com es tramita la bonificació?

  • A l'oficina del servei d'aigua o bé a través de la pàgina web del servei adjuntant la documentació acreditativa de la fuita i de la reparació.